ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 68/XIV R/2008
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 30 września 2008 r.

w sprawie ustalenia rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych (pensum) oraz zakresu obowiązków, zlecania i rozliczania zajęć dydaktycznych na rok akademicki 2008/2009

Na podstawie art. 66 i 131 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z praca dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz. U. 2006.251.1852 ze zm.) oraz uchwał Senatu nr 587, 588 z dnia 23 czerwca 2008 r. oraz nr 619 z dnia 22 września 2008 r. zarządzam co następuje:

§ 1
1. Przez pensum dydaktyczne rozumie się obowiązkowy roczny wymiar zajęć dydaktycznych nauczyciela akademickiego, wynikający z zatrudnienia w Akademii Medycznej we Wrocławiu (zwanej dalej „Uczelnią”) w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. W przypadku nauczycieli akademickich zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy wysokość pensum jest ustalana proporcjonalnie do wymiaru etatu.
3. Pensum ustalane jest w godzinach dydaktycznych (h), odpowiadających 45 minutom (godziny obliczeniowe).

§ 2
1. Nauczycielom akademickim ustala się następujący wymiar pensum:
a) pracownicy naukowo – dydaktyczni (profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny, profesor wizytujący, adiunkt, asystent) – 240 h,
b) pracownicy dydaktyczni zatrudnieni na stanowisku starszego wykładowcy lub wykładowcy – 360 h,
c) pracownicy dydaktyczni zatrudnieni na stanowisku lektora lub instruktora – 540 h.
2. Uczestnikom studiów doktoranckich ustala się roczny wymiar praktyk zawodowych, związanych z prowadzeniem zajęć dydaktycznych lub uczestnictwem w zajęciach:
a) I rok – 20 h (uczestniczenie w prowadzeniu lub prowadzenie zajęć),
b) od II roku – 80 h (prowadzenie zajęć).

§ 3
1. Nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy może uzyskać obniżenie wymiaru pensum z tytułu pełnienia ważnych funkcji/zadań powierzonych przez władze Uczelni.
2. Zmniejszony wymiar pensum przysługuje:
1) rektor – nie mniej 120 h,
2) prorektorzy, dziekani – 130 h,
3) prodziekani – pracownicy naukowo-dydaktyczni – 150 h ,
4) prodziekani – pracownicy dydaktyczni – 270 h ,
5) członkowie RN MNiSzW, PKA, CKK, KAUM, KRASM – 200 h,
6) kierownicy katedr, klinik, zakładów, samodzielnych pracowni – pracownicy naukowo-dydaktyczni – 190 h,
7) kierownicy katedr, klinik, zakładów, samodzielnych pracowni – pracownicy dydaktyczni – 310 h,
8) opiekunowie roku, adiunkci dydaktyczni – pracownicy naukowo-dydaktyczni – 200 h,
9) opiekunowie roku, adiunkci dydaktyczni – pracownicy dydaktyczni – 320 h.
3. Zgodę na obniżenie pensum do wysokości pensum określonego w pkt 2 wyraża Rektor, na umotywowany wniosek zainteresowanego złożony za pośrednictwem Prorektora ds. Dydaktyki, przed rozpoczęciem roku akademickiego.
4. Zgodę na obniżenie pensum, osób pełniących inne niż wymienione w pkt 2 ważne funkcje w Uczelni, wyraża rektor na udokumentowany wniosek nauczyciela akademickiego, złożony za pośrednictwem Prorektora ds. Dydaktyki przed rozpoczęciem roku akademickiego. Wyrażając zgodę rektor ustala wysokość obniżonego pensum, nie niższą jednak niż 50% wymiaru określonego w § 4 pkt 1.
5. Nauczyciel akademicki może korzystać z obniżenia pensum tylko z jednego tytułu.
6. Osobom, do których stosuje się obniżony wymiar pensum, godziny ponadwymiarowe naliczane są po wcześniejszym wykonaniu pensum w podstawowej wysokości określonej w § 2 pkt 1.
7. Wniosek o obniżenie rocznego wymiaru pensum dydaktycznego stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 4
1. Na pensum składa się prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, w tym dla uczestników studiów doktoranckich (III stopnia) oraz uczestników obowiązkowych kursów specjalizacyjnych.
2. Godziny dydaktyczne bilansowane są w ramach jednostki organizacyjnej, co oznacza, że nie mogą wystąpić godziny ponadwymiarowe przy jednoczesnym niewykonaniu pensum przez jednostkę organizacyjną jako całość.
3. W przypadkach uzasadnionych specyfiką zajęć dopuszcza się zlecenie godzin ponadwymiarowych jednostce organizacyjnej, o której mowa w pkt 2. Decyzję podejmuje Prorektor ds. Dydaktyki na umotywowany wniosek kierownika tej jednostki (załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia).
4. Pracownik naukowo-dydaktyczny lub dydaktyczny zatrudniony w jednostce organizacyjnej, w której liczba godzin prowadzonych zajęć nie wypełnia pensum, może zostać zobowiązany przez właściwego dziekana, po akceptacji Prorektora ds. Dydaktyki, do prowadzenia zajęć dydaktycznych w innej jednostce organizacyjnej Uczelni (załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia).

§ 5
1. W przypadkach uzasadnionych koniecznością realizacji programu nauczania nauczycielowi akademickiemu może zostać zlecone prowadzenie zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych do wysokości nieprzekraczającej 1/4 wymiaru pensum ustalonego przez senat w przypadku pracowników naukowo-dydaktycznych i do 1/2 wymiaru pensum w przypadku pracowników dydaktycznych. Powierzenie zajęć w tej wysokości nie wymaga zgody nauczyciela akademickiego.
2. Zlecenie prowadzenia zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych, których wysokość przekracza limit ustalony w pkt 1, wymaga pisemnej zgody nauczyciela akademickiego.
3. Decyzję o zleceniu prowadzenia zajęć w godzinach ponadwymiarowych, o którym mowa w pkt 1 i 2, podejmuje Prorektor ds. Dydaktyki na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
4. Wniosek, o którym mowa w pkt 3 powinien uzyskać akceptację właściwego dziekana.
5. Wniosek, o którym mowa w pkt 3 należy złożyć co najmniej na miesiąc przed planowanym terminem rozpoczęcia prowadzenia zajęć w wymiarze przekraczającym podstawowy wymiar pensum.
6. W uzasadnionych przypadkach, na umotywowany wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, Prorektor ds. Dydaktyki może wyrazić zgodę na zmianę terminu złożenia wniosku.
7. Wzory wniosków stanowią załącznik nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia.

§ 6
1. Czas pracy nauczyciela akademickiego jest określany zakresem jego obowiązków dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych.
2. Czas pracy nauczyciela akademickiego uczestniczącego w sprawowaniu opieki zdrowotnej, poprzez wykonywanie zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, jest określony ponadto zakresem jego obowiązków związanych z zapewnieniem ciągłej opieki nad pacjentami zakładów opieki zdrowotnej.

§ 7
Do zakresu obowiązków nauczyciela akademickiego należy:
a) prowadzenie zajęć dydaktycznych, w tym zajęć w ramach ED, wliczanych do pensum:
1) wykładów,
2) ćwiczeń,
3) seminariów, także związanych z pisaniem prac licencjackich i magisterskich,
4) fakultetów,
5) lektoratów,
6) zajęć laboratoryjnych,
7) zajęć sportowych,
8) ćwiczeń przedklinicznych i klinicznych,
9) ćwiczeń oraz zajęć praktycznych w zakładach opieki zdrowotnej,
10) innych zajęć ujętych w planie studiów, programach obowiązkowych kursów specjalizacyjnych, umowach międzyuczelnianych itp. (w tym egzaminów),
b) prowadzenie innych zajęć dydaktycznych niewliczanych do pensum, do których zalicza się w szczególności: indywidualne konsultacje, recenzowanie prac licencjackich i magisterskich,
c) rozwijanie twórczości naukowej (w przypadku pracowników naukowo-dydaktycznych),
d) podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
e) uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni.

§ 8
Zajęcia wliczane do pensum:
1) wykłady, ćwiczenia (w tym seminaria) oraz zajęcia praktyczne, lektoraty, zajęcia laboratoryjne, zajęcia sportowe, ćwiczenia przedkliniczne i kliniczne, ćwiczenia oraz zajęcia praktyczne w zakładach opieki zdrowotnej, w tym zajęcia prowadzone w ramach ED – według zatwierdzonego planu studiów i harmonogramu zajęć,
2) egzaminy (we wszystkich terminach, w tym egzaminy komisyjne oraz obrona prac licencjackich i magisterskich):
a) ustne – 0,5 h/studenta,
b) pisemne/testowe – 1 h/grupę egzaminowaną,
3) prowadzenie uczestników studiów III stopnia (doktoranckich):
a) do wszczęcia przewodu doktorskiego – 30 h/osobę,
b) po wszczęciu przewodu doktorskiego – 10 h/osobę,
4) prowadzenie magistranta:
a) Wydział Farmaceutyczny – 30 h/magistranta,
b) Wydział Nauk o Zdrowiu, Fizyka Medyczna UWr – 10 h/magistranta. W przypadkach uzasadnionych specyfiką pracy magisterskiej Prorektor ds. Dydaktyki może wyrazić zgodę na zwiększenie liczby godzin wliczanych do pensum z tytułu opieki nad magistrantem na umotywowany wniosek promotora zatwierdzony przez dziekana,
5) prowadzenie pracy licencjackiej – Wydział Nauk o Zdrowiu i Oddział Analityki Medycznej Wydziału Farmaceutycznego – 8 h/pracę. Jedna osoba może prowadzić maksymalnie 5 prac licencjackich. W uzasadnionych przypadkach, na umotywowany wniosek dziekana, Prorektor ds. Dydaktyki może wyrazić zgodę na prowadzenie więcej niż pięciu prac licencjackich,
6) zajęcia na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych – według zatwierdzonego planu,
7) zajęcia fakultatywne (minimalna liczba studentów wymagana do prowadzenia fakultetu18 osób) – według zatwierdzonego planu studiów i harmonogramu zajęć.

§ 9
1. Odpowiedzialność za prawidłowe opracowanie planu zajęć dydaktycznych wydziału, na podstawie obowiązujących standardów i przepisy prawa, ponosi dziekan.
2. Po ustaleniu planu zajęć (na podstawie planu studiów, liczebności grup, liczby studentów poszczególnych lat) dziekan przesyła plan zajęć do akceptacji Prorektora ds. Dydaktyki, w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2008 r.

§ 10
1. Zlecanie zajęć dydaktycznych jednostkom organizacyjnym Uczelni odbywa się w formie pisemnej, na wniosek właściwego dziekana, po akceptacji Prorektora ds. Dydaktyki.
2. Dziekan zleca prowadzenie zajęć jednostkom organizacyjnym swojego wydziału, a w przypadkach uzasadnionych potrzebą dydaktyczną może wystąpić do dziekana innego wydziału z wnioskiem o prowadzenie zajęć przez jednostki organizacyjne spoza wydziału.
3. Wnioski, o których mowa w § 10 pkt. 1 i 2 sporządza się na podstawie rozkładu zajęć oraz wstępnych zamówień jednostek organizacyjnych prowadzących dydaktykę.
4. Za realizację zadań zleconych przez dziekana oraz podział zajęć pomiędzy pracowników odpowiada kierownik jednostki organizacyjnej.
5. Jeżeli z planu przydziału zajęć dydaktycznych danej jednostce wynika, że liczba przyznanych godzin jest mniejsza niż suma obowiązującego pensum nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej jednostce, dziekan wraz z kierownikiem jednostki organizacyjnej ustalają możliwości:
a) przejęcia części zadań dydaktycznych od innej jednostki organizacyjnej, generującej godziny ponadwymiarowe i realizującej ten sam przedmiot/te same przedmioty,
b) przejęcia części zadań dydaktycznych od innej jednostki organizacyjnej, generującej godziny ponadwymiarowe i realizującej przedmioty, których nauczać mogą nauczyciele akademiccy jednostki niewykonującej pensum.

§ 11
1. Na podstawie otrzymanych zleceń oraz planu zajęć jednostka organizacyjna sporządza plan obciążenia dydaktycznego na dany rok akademicki, w podziale na semestry, dla całej jednostki oraz jej poszczególnych pracowników i doktorantów.
2. Plan obciążenia, o którym mowa w pkt 1 w formie wydruku odpowiedniego formularza z funkcjonującego w Uczelni – systemu e-ORDO, zatwierdzonego przez właściwego adiunkta dydaktycznego, kierownika jednostki organizacyjnej oraz dziekana, należy dostarczyć Prorektorowi ds. Dydaktyki, w nieprzekraczalnym terminie do 10 listopada 2008 r.
3. Do planu obciążenia, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć wykaz godzin, które mają zostać zlecone na podstawie umowy cywilnoprawnej osobom niebędącym nauczycielami akademickimi zatrudnionymi w Uczelni.

§ 12
1. Rozliczenia godzin dydaktycznych dokonuje się zarówno semestralnie, jak i na zakończenie roku akademickiego, na podstawie danych systemu e-ORDO wprowadzonych, korygowanych i aktualizowanych przez adiunktów dydaktycznych.
2. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy Dziekanat.
3. W odniesieniu do nauczyciela akademickiego, dla którego nie zaplanowano pensum z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej miedzy innymi z długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innymi zwolnieniami od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą pensum ustalonego dla danego stanowiska, za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w Uczelni zajęcia dydaktyczne.

§ 13
1. Podstawową jednostką rozliczeniową jest grupa studencka licząca 6 osób, z zastrzeżeniem pkt 2. W przypadku, gdy całkowita liczba studentów na roku jest niepodzielna przez 6, pozostałych studentów należy rozdzielić pomiędzy grupy 6 osobowe.
2. Na Wydziale Nauk o Zdrowiu na kierunkach: pielęgniarstwo i położnictwo – na ćwiczeniach realizowanych w pracowniach praktycznej nauki zawodu, zajęciach praktycznych, w tym zajęciach realizowanych w oddziałach intensywnej terapii, neonatologicznych, pediatrycznych, bloku operacyjnym, sali porodowej, podstawowej opiece zdrowotnej i specjalistycznej ambulatoryjnej (poradnie, przychodnie, pracownie diagnostyczne) – podstawową jednostką rozliczeniową jest grupa studencka licząca 4 osoby.
3. W uzasadnionych przypadkach Prorektor ds. Dydaktyki, na umotywowany wniosek kierownika jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na zwiększenie lub zmniejszenie liczebności grupy.
4. Grupy studenckie tworzy dziekanat przy zapisie studentów na rok, z uwzględnieniem przynależności studenta do grupy językowej.
5. Podziału na grupy ćwiczeniowe dokonuje opiekun roku uwzględniając rodzaj prowadzonych zajęć.

§ 14
Ze względu na specyfikę zajęć ustala się następujący podział na grupy ćwiczeniowe:
a) wykłady – całość studentów danego roku i kierunku,
b) inne ćwiczenia/zajęcia, w tym zajęcia przedkliniczne dla stomatologii – 2–3 grupy studenckie,
c) ćwiczenia przy łóżkach chorych i fotelach dentystycznych oraz ćwiczenia i zajęcia praktyczne w zakładach opieki zdrowotnej – 1 grupa studencka,
d) lektoraty, fakultety – 4–5 grup studenckich,
e) zajęcia sportowe (w tym sekcje sportowe) – 4 grupy studenckie,
f) seminaria – 4–6 grup studenckich,
g) ćwiczenia oraz zajęcia praktyczne w przychodniach zakładów opieki zdrowotnej – 2 grupy studenckie
h) zajęcia na basenie – 2 grupy studenckie,
i) seminaria licencjackie i magisterskie – 1–3 grupy studenckie.

§ 15
Ze względu na specyfikę zajęć ustala się następujący podział na grupy ćwiczeniowe dla Wydziału Nauk o Zdrowiu; w przypadkach określonych w § 13 pkt 2:
a) zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe realizowane na oddziałach intensywnej terapii, neonatologicznych, pediatrycznych, bloku operacyjnym, sali porodowej, podstawowej opiece zdrowotnej i specjalistycznej ambulatoryjnej (poradnie, przychodnie, pracownie diagnostyczne) – 1 grupa studencka,
b) ćwiczenia odbywające się w pracowniach umiejętności pielęgniarskich i położniczych (w pracowniach praktycznej nauki zawodu pielęgniarki i położnej) – 2 grupy studenckie.

§ 16
1. Dział Spraw Studenckich kontroluje poprawność przedstawionego rozliczenia pensum dla wszystkich nauczycieli akademickich oraz rozliczenia zajęć dydaktycznych zleconych doktorantom, pracownikom naukowo-technicznym i inżynieryjno-technicznym, z zamówieniami i zleceniami zajęć dydaktycznych, a także z dokumentami potwierdzającymi powierzenie zajęć i kartami wykonania zajęć. Stwierdzenie zgodności stanowić będzie podstawę wypłaty za godziny ponadwymiarowe, dopłat do wynagrodzenia oraz wypłatę zwiększonego wynagrodzenia.
2. Kontroli podlegają również umowy cywilnoprawne na prowadzenie zajęć dydaktycznych, zawarte z osobami spoza Uczelni.
3. W przypadku niezgodności w rozliczeniu pensum, Dział Spraw Studenckich przekazuje rozliczenie pensum odpowiedniej jednostce organizacyjnej w celu naniesienia poprawek. Zmiany w rozliczeniu pensum należy zatwierdzić w trybie określonym w § 12.

§ 17
Terminarz wprowadzania danych do systemu e-ORDO
1. Nauczyciele i pensum:
1) przeniesienie z systemu kadrowego do systemu e-ORDO, bazy nauczycieli i automatyczne przypisanie pensum w podstawowej wysokości – wykonanie: Ośrodek Sieciowo-Komputerowy w terminie do 2 października 2008 r.,
2) zniżki z tytułu pełnienia funkcji (§ 3 pkt 2) na podstawie wniosków przekazanych w terminie do 15 października 2008 r. do Działu Spraw Studenckich, który wprowadza dane po uzyskaniu decyzji Prorektora ds. Dydaktyki w terminie do 31 października 2008r.
2. Podział studentów na grupy:
1) tworzenie grup studenckich – wprowadza do systemu e-ORDO: właściwy dziekanat przy zapisie studentów na rok (z uwzględnieniem zadeklarowanego przez studenta języka obcego), a w przypadku Medycyny Rodzinnej wyznaczona osoba z Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej – w terminie do 5 października 2008 r.,
2) grupy ćwiczeniowe i plan zajęć na cały rok akademicki 2008/2009 (semestr zimowy i letni) – wykonanie w systemie e-ORDO: opiekun roku w terminie umożliwiającym dopełnienie obowiązku określonego w § 11 pkt 2.
3. Inne zajęcia – wprowadzanie danych do systemu e-ORDO: wskazane jednostki w terminie do 30 listopada 2008 r.:
1) egzaminy studentów – wprowadza adiunkt dydaktyczny. Kierownik jednostki przekazuje do właściwego dziekanatu wykaz nauczycieli z przypisanymi godzinami za egzamin. Dziekanat sprawdza i zatwierdza liczbę przeegzaminowanych studentów, a następnie odsyła zatwierdzone zestawienie do jednostki, a kopię do Działu Spraw Studenckich. Na podstawie zatwierdzonego przez dziekanat zestawienia, adiunkt dydaktyczny wprowadza dane do systemu e-ORDO,
2) prowadzenie uczestników studiów III stopnia (doktoranckich) – do systemu e-ORDO dane wprowadza dziekanat Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
3) prowadzenie magistranta – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat: Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu,
4) prowadzenie magistranta Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunku Fizyka Medyczna – do systemu e-ORDO dane wprowadza Dział Spraw Studenckich,
5) prowadzenie pracy licencjackiej – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu,
6) zajęcia na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych z listy CMKP – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwe studium kształcenia podyplomowego,
7) zajęcia w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division – do systemu e-ORDO dane wprowadza ED,
8) zajęcia realizowane przez Studium Wychowania Fizycznego i Sportu prowadzone w ramach sekcji sportowych – do systemu e-ORDO dane wprowadza Studium Wychowania Fizycznego i Sportu,
9) zajęcia fakultatywne – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat.
4. Przypisywanie osoby prowadzącej do poszczególnych zajęć (plan):
1) zajęcia dydaktyczne – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 31 października 2008 r.,
2) inne zajęcia, o których mowa w § 8 – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 15 grudnia 2008 r.,
5. Właściwe jednostki wprowadzają korekty do systemu e-ORDO na bieżąco, jednak nie później niż:
1) dane dotyczące nauczycieli (Dział Spraw Pracowniczych) – co miesiąc,
2) dane dotyczące grup studenckich (Dziekanat) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 30 listopada 2008 r., aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 marca 2009 r.,
3) dane dotyczące grup ćwiczeniowych (opiekun roku) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 15 grudnia 2008 r., aktualizacja semestru letniego w terminie do 30 marca 2009 r.,
4) dane dotyczące osób prowadzących poszczególne zajęcia (adiunkt dydaktyczny) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 5 stycznia 2009 r., aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 kwietnia 2009 r.
6. Rozliczenia godzin dydaktycznych Dziekanat przekazuje do Działu Spraw Studenckich, w terminie do 15 lipca 2009 r., na podstawie wydruku danych z systemu e-ORDO. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy Dziekanat.

§ 18
1. Wypłaty wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe są dokonywane po rozliczeniu obciążenia dydaktycznego za dany rok akademicki, tj. po 5 października 2009 r.
2. Dział Spraw Studenckich przekazuje rozliczenie godzin ponadwymiarowych do Działu Płac w terminie do 10 września 2009 r.
3. W przypadku zaburzeń w realizacji programu studiów wypłata za godziny zlecone, ponadwymiarowe oraz prowadzone w języku angielskim w ramach English Division, zostaje wstrzymana do czasu wyjaśnienia wszystkich nieprawidłowości i zatwierdzenia wypłaty przez Prorektora ds. Dydaktyki.
4. Wypłata wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe dla pracowników jednostek organizacyjnych, które przekazały rozliczenia godzin dydaktycznych po terminie określonym w § 17 pkt 6 nastąpi na koniec roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem pkt 5.
5. Wypłata wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe dla pracowników jednostek, które nie dopełniły obowiązku rozliczenia godzin dydaktycznych w terminie określonym w § 17 pkt 6 i nie dostarczyły rozliczenia w terminie umożliwiającym wypłatę na koniec roku kalendarzowego, nastąpi w terminie 14 dni od dnia dostarczenia do Działu Spraw Studenckich poprawnego rozliczenia.
6. W przypadku, gdy stosunek pracy z nauczycielem akademickim zostaje rozwiązany lub wygasa, faktyczną liczbę godzin ponadwymiarowych oblicza się na dzień rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy.

§ 19
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5




Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak

Otrzymują:
według rozdzielnika