ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 75/XV R/2015
Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 19 października 2015 r.

 
w sprawie zasad i trybu zawierania umów zlecenia z osobą fizyczną na prowadzenie zajęć dydaktycznych od roku akademickiego 2015/2016
 
Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (j.t. Dz. U. 2012 r., poz. 572 ze zm.) oraz art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity – Dz. U. 1974 Nr 24, poz. 141 t.j. ze zm.) zarządzam co następuje;
 

§ 1

1. Umowa zlecenie (zwana dalej „umową”) może być zawarta z osobą fizyczną na prace:
1)  niezawierające cech stosunku pracy, tzn.:
a)  nie wymagają stałego nadzoru ze strony pracodawcy,
b)  mogą być wykonywane poza siedzibą pracodawcy,
2)  których realizacja nie spowoduje przekroczenia wysokości środków finansowych pozostających w dyspozycji jednostki organizacyjnej zlecającej wykonanie tych prac,
3)  które nie mogą być realizowane w ramach bieżącej działalności jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego.
2. Ustalając wynagrodzenie za prace, o których mowa w ust. 1, należy kierować się rachunkiem ekonomicznym, tj. uwzględniać koszty jakie może ponieść Uniwersytet Medyczny w związku z ich wykonaniem (np. zużycie wody, gazu, energii elektrycznej, wynagrodzeń).
 

§ 2

W przypadku, gdy wartość przedmiotu umowy przekracza kwotę 30 000,00 euro, stosuje się tryb określony w przepisach ustawy o zamówieniach publicznych (zarządzenie nr 42/XV R/2014 Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie udzielania zamówień publicznych).
 

§ 3

W przypadku, gdy wartość przedmiotu umowy nie przekracza kwoty 30 000,00 euro, stosuje się tryb określony w Regulaminie udzielania zamówień publicznych (zarządzenie nr 41/XV R/2014 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej 30 000,00 euro).
 
 

§ 4

1. Sporządzenie umowy z osobą fizyczną następuje na podstawie wniosku kierownika jednostki organizacyjnej (zwanego dalej „wnioskodawcą”) zlecającego wykonanie prac określonych w §1.
2. Wnioskodawca zobowiązany jest dokonać sprawdzenia kwalifikacji zleceniobiorcy na podstawie przedłożonych dokumentów.
3. Wniosek, będący podstawą zawarcia umowy (załącznik nr 1), należy wypełniać czytelnie i bez skreśleń.
4. Wnioski należy składać odrębnie na semestr zimowy i letni.
5. Wnioski kompletne, zatwierdzone przez odpowiednich dziekanów, należy złożyć w Dziale Kształcenia w terminie wyznaczonym odrębnym zarządzeniem rektora dotyczącym planowania i rozliczania dydaktyki.
6. W szczególnych przypadkach dopuszcza się możliwość złożenia wniosku w trakcie trwania roku akademickiego. Decyzję w sprawie zawarcia takiej umowy podejmuje prorektor ds. dydaktyki lub rektor (lub osoba przez niego upoważniona).
 

§ 5

1. Dział Kształcenia dokonuje weryfikacji wniosku pod względem formalnym.
2. Wniosek wymagający uzupełnienia zwracany jest wnioskodawcy. Termin wskazany w §4 ust. 5 nie obejmuje czasu uzupełniania wniosku.
 

§ 6

1. Dział Kształcenia, na podstawie złożonego wniosku, sporządza tekst umowy zgodnie z wzorem zaakceptowanym przez radcę prawnego (wzór umowy – załącznik nr 2).
2. Umowa sporządzona na wzorze nie wymaga przed podpisaniem parafowania przez radcę prawnego.
3. Umowę sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz podpisanej umowy otrzymuje zleceniobiorca, a drugi pozostaje w Dziale Płac.
4. W imieniu Uniwersytetu Medycznego umowę podpisuje prorektor ds. dydaktyki lub rektor (lub osoba przez niego upoważniona).
5. Dział Kształcenia przekazuje podpisaną umowę zleceniobiorcy przed rozpoczęciem prowadzenia zajęć dydaktycznych.
6. Zleceniobiorca przy zawieraniu umowy jest zobowiązany wypełnić oświadczenie dla celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych (zestawienie do ZUS stanowi załącznik nr 3).
 

§ 7

1. Dział Kształcenia prowadzi rejestr umów zawartych w ramach swoich kompetencji.
2. Centralny rejestr umów cywilnoprawnych prowadzi Dział Płac.

§ 8

Czynności związane z prawidłową realizacją przedmiotu umowy, a w szczególności z przestrzeganiem terminów jej wykonania, wprowadzaniem zmian oraz potwierdzaniem wykonania umowy należą do obowiązków wnioskodawcy.
 

§ 9

1. Rozliczenie wykonania umowy następuje po wykonaniu zlecenia, na podstawie przedstawionego przez zleceniobiorcę rachunku (rachunek – załącznik nr 4).
2. Potwierdzenia wykonania prac zgodnie z umową dokonuje wnioskodawca, przez akceptację wystawionego przez zleceniobiorcę rachunku (podanie daty, złożenie podpisu i pieczątki).
3. Wnioskodawca potwierdza rachunek zleceniobiorcy w momencie potwierdzenia zestawienia zajęć dydaktycznych zrealizowanych w danym semestrze, sporządzonego przez Dział Kształcenia, zgodnie z zarządzeniem dotyczącym planowania i rozliczania dydaktyki.
4. Potwierdzony rachunek zleceniobiorca przekazuje niezwłocznie do Działu Kształcenia.
5. Rachunki niekompletne, wymagające uzupełnienia będą zwracane zleceniobiorcy.
6. Zmiana tytułu naukowego przez zleceniobiorcę w trakcie trwania umowy nie wpływa na zmianę stawki wynagrodzenia za jedną godzinę dydaktyczną ustaloną w dniu podpisania umowy.
 

§ 10

Jeżeli osoba, z którą zawarto umowę, będzie przy wykonywaniu przedmiotu umowy korzystała z materiałów i/lub narzędzi należących do Uniwersytetu, do rachunku należy dołączyć rozliczenie z powierzonych materiałów i/lub narzędzi. Narzędzia powinny być zwrócone w stanie niepogorszonym ponad zużycie wynikające z normalnego korzystania.
 

§ 11

Dział Kształcenia przekazuje do Działu Płac oryginał umowy wraz z rachunkiem i zestawieniem danych do ZUS, najpóźniej w terminie pięciu dni od dnia otrzymania rachunku.
 

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązywania od 1 października 2015  r.


załącznik nr 1
załącznik nr 2
załącznik nr 3
załącznik nr 4
 
 

Rektor
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

prof. dr hab. Marek Ziętek

 

Otrzymują:
według rozdzielnika
MK